Chiang mai - Reisverslag uit Banglumpoo, Thailand van Rayditaloulilyreva Schaik - WaarBenJij.nu Chiang mai - Reisverslag uit Banglumpoo, Thailand van Rayditaloulilyreva Schaik - WaarBenJij.nu

Chiang mai

Blijf op de hoogte en volg Rayditaloulilyreva

07 Februari 2017 | Thailand, Banglumpoo

Goedemiddag of ochtend voor jullie :)

We zijn dus de volgende ochtend naar de Chiang mai zoo gegaan. Met een rode taxi, dat is een soort overdekte truck met 2 bankjes waar je kan zitten. Die meiden vonden dat reuze interessant. Zoals ik al in vorig verslag schreef is die zoo echt mega mega groot. Je kan dat niet lopend doen. We gingen eerst kaartjes kopen. 70 baht voor kids en 150 baht voor volwassenen. Dat komt neer 1,80 euro voor kids en voor ons dus 4 euro. Dat zijn nog eens leuke entreeprijzen voor een dagje uit ;).
Bij binnenkomst zagen we een aantal bussen met wel 100den ( gillende) kinderen die allemaal de dierentuin in gingen. Wij dachten echt oh nee hebben wij dat. Maar goed zo groot dus, we hebben die kinderen never nooit meer gezien haha..
We liepen eerst langs de flamingo's die je op 10 cm kon zien, bijna aanraken. Klim naar boven en toen bedenken hoe we onszelf gingen vervoeren door die dierentuin . Je kon kiezen voor een soort van bus/treintje wat 30 ct. ( €0,70) kost p.p. Of met een golfkarretje. Dat was beduidend duurder maar we hadden bespaard op de entree prijs en zo konden we gewoon lekker zelf bepalen hoe en waar we naar toe gingen. We zijn in 2 uur dat park doorgescheurd met onze golfkar, wat heel relaxt wasBest wel wat beesten gezien. Allemaal erg mooi, de beesten heel veel ruimte. Je kon er heel veel beesten ook voeren, wat uiteraard allemaal geld kost want niets in Thailand is gratis ;). Dit hebben we overigens niet gedaan. Alleen de olifanten vond ik zielig. Je kon er zelfs op rijden wat toch wel een beetje apart is. Die zoo ligt op een berg, heel jungleachtige omgeving, echt heel mooi.
We zijn daarna terug naar ons 'huis' gegaan en de kids hebben of even gespeeld en Reva daarna geslapen de rest niet. Na het slaapje beneden gezwommen. Was weer berekoud en lil durfde uiteraard weer niet. Daarna hebben ze onder de warme douche gespeeld en toen zijn we naar de night bazaar gegaan met de tuktuk, die,kids vonden het geweldig, ik,vooral eng ;). We gingen op zoek naar teenslippers voor Lou, die wil ze zo graag, maar nergens te vinden, ook daar niet helaas. Ze hebben daar een hele grote 'foodcourt' allerlei kraampjes naast elkaar met eten dus Ray en ik konden ons lol weer op. De meiden een kippetje en wij heel veel andere dingen :). Daarna naar huis en meiden naar bed. Die sliepen om 10 uur pas, best knap zonder middagslaapje, en ook best irritant haha ;).
Vanmorgen waren we pas,rond half 9 wakker, en zaten we om 10.15 bij het ontbijt op,de hoek. Wederom weer ei. Ik hoop dat kinderlijfjes tegen 2 A 3 eieren per dag kunnen anders hebben we een probleem ;).
Daarna zijn we naar een park gegaan met speeltuin, konden die meiden even bewegen. Wij weer in de tuktuk erheen. Er was hier toen wij aankwamen in chiang mai een flower festival, een soort van bloemencorso en toen we bij het park arriveerden stonden daar dus heel veel bloemen, echt prachtig. Bogen met alleen maar orchideeën en heel veel anderen bloemen. Er stond ook een hele grote klas met wel een stuk of 40 kinderen van een jaar of 6, allemaal in schooluniformpjes. Wij liepen richting die speeltuin en rara wie ook? Juist ja de 40 kinderen. Zo groot was die speeltuin niet, en die kinderen waren helemaal door het dolle, het was bizar. Je zag alleen nog maar uniformpjes overal, het leken wel mieren. We zaten elkaar echt aan te kijken. Onze kinderen waren eerst wat afwachtend maar zijn toen toch maar er tussen gaan spelen. Daarna weer met de tuktuk terug richting de macdonalds. Dit hadden we Lou gister beloofd. Daarna liepen we langs een schoenenwinkel met ook kinderschoenen dus wij naar binnen. Lou plastic 'sandalen' uitgezocht met twee roze ( uiteraard) lakbandjes en zo gelukkig als wat, kosten: €5,00 dus te overzien ;) daarna ook nog een ijsje en weer terug naar "huis". Nu liggen ze te pitten. 2 kinderdagen dus. Nu is het in huize van schaik altijd kinderdag maar dit was wel heel kindvriendelijk ;). Ach ja als je kinderen happy zijn ben je het zelf ook, of hoe ging die 'spreuk' ;)))).
Morgen gaan we naar een dorpje hier in de buurt waar ze bamboe parapluutjes maken. We zullen zien of het was is. Tot zover weer, tot snel! Xx

• 07 Februari 2017 - 09:54

Jeanne:

Wat leuk allemaal, de foto's zijn ook erg leuk, de meiden vinden t ook allemaal prachtig hè .
    Wat fijn dat Lou weer helemaal is opgeknapt, dikke kus en pootjes van Bruce en Billy

• 07 Februari 2017 - 12:01

Dita Molegraaf:

Van uit onze luie stoeien is het meegenieten van jullie avonturen . Ga zo door!lieve groeten

• 07 Februari 2017 - 12:26

Anne-Marie & Marcel:

Lieve van Schaikjes!

Ook wij genieten van jullie leuke, grappige en spannende avonturen in Thailand.

Blijf goed op jullie zelf en elkaar passen en vooral genieten!

Ennuh... Hier miezert t n beetje vandaag, grijze lucht, koud...dus enjoy that

• 07 Februari 2017 - 12:44

Trudy Serné :

Prachtig die foto van de meiden in de taxi, wat zien ze er puik uit!
    Het wordt waarschijnlijk een kids vakantie toch? Thailand ligt voor mij nog in het verschiet
    Maar ik kom er wel! Geef de meiden een knuffel van me, en als ik een foto heb stuur ik die door. Ik ben al 7 dagen in Vietnam en nog geen foto genomen ha.ha. Ik geniet van je verslag so keep up the good work! Dikke kussen.

• 07 Februari 2017 - 16:05

Katinka:

Dat klinkt super leuk, die zoo! Gelukkig voelt Lou zich weer beter.

Fedde heeft afgelopen maand bijna alleen maar ei en rijst gegeten! Ze halen het vanzelf weer in. Als ze honger hebben komen ze wel. Fedde was groot fan van de ham/kaas tosti van 7/11! In een gele verpakking. Afgeven aan de kassa en dan maken ze hem ter plekke klaar. Ongeveer 30 baht! Misschien vinden zij die ook lekker?

Nog een bamboe pluutje gekocht?

Have fun! Liefs

• 08 Februari 2017 - 13:26

Patricia:

Leuk om jullie verhaal weer te lezen en goed om te horen en te zien dat de meiden het naar hun zin hebben! Geniet lekker daar. Liefs, Pat