Chiang mai- Koh Chang - Reisverslag uit Ban Kai Bae, Thailand van Rayditaloulilyreva Schaik - WaarBenJij.nu Chiang mai- Koh Chang - Reisverslag uit Ban Kai Bae, Thailand van Rayditaloulilyreva Schaik - WaarBenJij.nu

Chiang mai- Koh Chang

Blijf op de hoogte en volg Rayditaloulilyreva

10 Februari 2017 | Thailand, Ban Kai Bae

Zo, waar was ik gebleven...
in Chiang mai nog. We zijn dus die ochtend met de rode taxi naar umbrella village geweest. Noem me naïef maar ik dacht dus dat het een echt dorp was. Dat viel wat tegen ;). Maar het was wel leuk om te zien hoe ze die dingen maken. Die meiden vonden het ook reuze interessant. Je kon ook van alles laten beschilderen, van smartphone hoesjes tot je tas ( hell no!) of je arm. Een tattoo for one day. Nou Lou en Reva zagen dat wel zitten. Binnen 3 minuten hadden ze een kleurrijk plaatje op hun onderarm en hebben er anderhalve dag vol met trots mee gelopen. Smiddags hadden we niet zo veel gedaan. Merk toch wel aan de meiden dat ze het ook wel heel fijn vinden om even lekker te kleuren en keutelen in de hotelkamer. Savonds bij de Italiaan gedineerd. Die pizza's gingen er goed in. Ik dacht laat ik een wijntje bestellen. Een 'chardonny' zoals op de kaart stond :). Hij was wat zurig helaas.
De volgende dag en ook ons laatste in Chiang Mai zijn we naar Wat ( betekent tempel) Doi Suthep geweest. Een toeristische grote mooie tempel op de berg. We waren daar al eerder geweest ( zonder kids) maar waren even vergeten dat je ook echt heel erg de berg op moest, met de bekende slingerwegen. We waren bijna boven of Reva ging zwaar over haar nek. Gelukkig wel in een zakje, maar heleMaal over haar zeik natuurlijk, dus het begon al goed ;). We kregen van onze chauffeur een uur om de tempel te bekijken. Voor de mensen die er nog nooit zijn geweest. Je gaat omhoog
Via een gekleurde drakentrap. Heel mooi hoor, maar wel een soort van uitdaging met 3 kleine kinderen. Naja uiteraard zijn we ( zwetend) boven gekomen. En zoals alles met kids moet je er niet te veel van verwachten, en gelukkig hadden we alles al een keer gezien dus heeft het allemaal wat minder prioriteit. Na 5 minuten boven te zijn geweest moesten we weer naar beneden want het uur was voorbij hahahahaha .. toen maar met de lift naar beneden gegaan. Op de terug weg vielen Lily en Reva meteen in de taxi in slaap dus gelukkig geen kotsende kids meer. Smiddags hebben Lou en ik een voetmassage genomen. De eerste van de vakantie. Ik riep in Nederland heel hard dat ik elke dag Een massage zou gaan doen maar het was er echt gewoon nog niet eerder van gekomen. Het was overheerlijk en af en toe ook wel pijnlijk. Ik voelde de moeheid uit me stromen en dat alleen al was een heel fijn gevoel. Lou viel na 20 minuten gewoon in slaap, dus die heeft de overige 40
Minuten niet mee gekregen Naja het was dus wel lekker ontspannen :).
Savonds weer met de tuktuk naar de night bazar geweest om te eten. Dat was niet zo een succes. Die meiden waren strontvervelend en wilde weer helemaal niets eten. Ik was zwaar geïrriteerd en mijn eetlust was ook weg dus hup terug naar ons 'huis' en naar bed.
Ik bedenk me opeens dat het niet helemaal klopt want de laatste dag hebben we bij Een Thai gegeten. We hadden allerlei gerechtjes besteld en 5 borden en die meiden hadden heerlijk
Zitten mee eten, heel fijn. Dus de night bazar zal de dag ervoor zijn geweest :).

Vandaag werden we om half 7 opgehaald voor onze vlucht terug naar Bangkok. Half 6 op.
En om 6 uur Savonds waren we op
Koh Chang. Een hele lange reisdag, heel erg vermoeiend ook. Eerst taxi naar vliegveld, toen vliegen, daarna werden we door chauffeur opgehaald van vliegveld om door te rijden naar Koh Chang. Dat duurde 6 uur. Toen waren we eindelijk bij de Ferry ) waar we met auto opgingen) was de boot vol en moesten we een uur wachten. Op Koh Chang aangekomen nog Eem klein uurtje naar onze accomodatie. Ik
Kan niet anders zeggen dat die kids het vreselijk goed hebben gedaan.
Bij aankomst bij accomodatie dacht ik wel even. Ok Diet dit heb je goed gevonden :). Het zit in een druk straatje met restaurantjes/massagesalons etc en dan loop je klein steegje in en kom
Je op Prachtig resort met allemaal bungalows. We zitten bijna aan het zwembad en hebben eigenlijk Een dubbele bungalow met een tussendeur, dus de kids hebben lekker
Eigen kamer. Het is hier echt prachtig, onwijze mooie tropische tuin. Het strand schijnt 5 minuutjes lopen te zijn maar dat hebben we nog niet gezien. We blijven hier 9 dagen dus dat is wel heel fijn. Dat in en uit pakken voor 5 mensen vind ik wel echt een gedoetje.
Het is hier heel anders dan in Chiang Mai, is wel even schakelen. In Chiang mai was het lekker warm en hier vrij benauwd. Je ziet daar veel meer Aziatische toeristen en hier is het allemaal blank en tot slot is het hier ook een stukje duurder. Dat maakt het reizen ook juist weer heel leuk, dat je nu in een totaal ander iets bent. Dus de strandvakantie kan beginnen :).
De kindjes liggen nu op bed en wij zitten op de veranda met een biertje, hoe lekker.

Nou als we weer wat mee maken horen jullie het weer! Xx

• 10 Februari 2017 - 16:15

Floor:

Zalig Diet! Nu negen dagen niks. Tot weinig;). Vooral de veranda, het biertje en lekker rust in de tent klinkt zalig. Geniet. De meisjes doen het heel goed, fijn. Lieve Lou zo trots op de foto dat haar tattoo wordt gezet. Kus voor jullie all 5 xxxxx

• 10 Februari 2017 - 17:36

Carolina:

Hey happy travelers,
    Klinkt super leuk allemaal.. Lou lekker een voetmassage hoe grappig..

Fijn dat jullie zo genieten het is hier ijskoud!!

Liefs carolina

• 10 Februari 2017 - 19:17

Alexia:

Hey family! Heerlijk om te lezen ! Het sneeuwt hier!!

• 10 Februari 2017 - 22:12

Sjoukie :

Genieten van je verhalen Diet!! Ik zie het als een filmpje Voorbij komen tijdens het lezen
    Super leuk, geniet van strand, wat Alec zegt hier sneeuwt het. Dikke kus

• 11 Februari 2017 - 11:34

Trudie:

Wat een heerlijk verhaal! En ik geniet van de foto's ! Nu zijn jullie voor mij gewoon op vakantie, maar straks wordt dat anders! Mis jullie nu al